Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Le but du JEU 'SE CONNAÎTRE' est de vous aider à (mieux) vous connaître et à connaître les autres, dans une ambiance chaleureuse. Une rencontre agréable au sein d'un groupe a un effet qui peut être très stimulant. Même si vous connaissez déjà un peu les membres de votre groupe, vous pourrez découvrir de nouvelles facettes des uns et des autres.Le JEU 'SE CONNAÎTRE' se compose de 56 cartes à jouer (10 x 12 cm). Chaque carte comporte une question avec une photo en couleur s'y rapportant. Les photos sont conçues pour interpeler, questionner, elles sont profondes et parfois teintées d'humour.En regardant la question et la photo, votre créativité se trouvera ainsi renforcée et, la réponse que vous ferez sera d'autant plus riche.Les questions sont divisées en six groupes:- Jeunesse & Acquis, par exemple: Qu'aimiez-vous faire enfant que vous ne faites plus maintenant?- Personnalité & Centres d'intérêt, par exemple: Quand perdez-vous la notion du temps?- Comportement & Vie quotidienne, par exemple: Dans quel domaine les autres vous demandent-ils votre aide ou votre avis?- Motivation & Inspiration, par exemple: Q'est-ce qui vous donne de l'énergie?- Travail & Carrière, par exemple: De quoi êtes-vous fier?- Souhaits & Avenir, par exemple: Quel emploi aimeriez-vous vraiment exercer?Bron: https://www.crearepartners.com/fr/jeux-de-cartes/jeu-se-connaitre
Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- Ontwikkelingsspelen --- Frans --- Kennismakingsspelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Sociale vaardigheden --- Kennismaken --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Vragen stellen --- Mondelinge taalvaardigheid --- Kennismakingsspel --- Kennismaking --- Introductie --- Verbindend werken --- Spreken --- Teambuilding
Choose an application
Training sessions always start with an introductory round. There is a good reason for this, as people need to get to know each other in order to feel safe. Safety is one of the fundamental conditions for learning. This game allows the participants in your training session to get to know each other in a fun and accessible way. At the same time the game offers the possibility to delve a little deeper with participants and in doing so move beyond the 'standard round'. You get to know yourself and each other on a different level.Bron: https://www.thema.nl/spel-pleased-to-meet-you
Engels --- Kennismakingsspelen --- Communicatie --- Training --- Coaching --- Groepsdynamiek --- Gesprekken --- Teamwerk --- Sociale vaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Kennismaken --- Kennismakingsspel --- Gesprek --- Kennismaking --- Ontwikkelingsspelen --- Introductie --- Teambuilding --- Talent --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Persoonlijke ontwikkeling --- Verbindend werken --- Spreken
Choose an application
Een kennismakingsrondje is nodig, maar mag het eens wat anders? Iedere training start met een kennismakingsrondje. Dat is niet voor niks, want als mensen elkaar (een beetje) kennen, voelen ze zich veiliger. En veiligheid is een van de basisvoorwaarden om te leren.De kennismakingskaarten laten mensen op een originele, speelse en toegankelijke manier met elkaar kennismaken. Tegelijkertijd bieden ze ingang om diepere lagen aan te boren. Door deze kaarten te gebruiken leren de deelnemers van een training elkaar (én zichzelf) op een andere manier kennen!Voorbeeldvragen:"Wat behoorde vijf jaar geleden tot je favoriete vrijetijdsbesteding? Doe je dit nog steeds?""Met wie van je vrienden zou je een maand lang van baan willen ruilen? (Je inkomen verandert niet.)""Welke mensen bewonder jij? Waar bewonder je hen om?"(https://www.thema.nl/spel-kennismakingskaarten/)
Educatieve spellen. --- coaching --- kennismaking --- groepsontwikkeling --- Didactic strategies --- intermenselijke relaties --- Ontwikkelingsspelen --- Sociale vaardigheden --- Communicatie --- Games --- Psychologie --- Kennismaken --- Communicatieve vaardigheden --- Teamwerk --- Groepsdynamiek --- Kennismakingsspelen --- Teamontwikkeling --- Kennismaking --- Kennismakingsspel --- Man --- Volwassene --- Introductie --- Didactics of social education --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Iedere trainer, coach of scrum master weet hoe handig het vaak is om te werken met associatiekaarten. Foto's raken de verbeelding van mensen waardoor nieuwe ideeën geboren worden en innovatie ineens dichterbij is dan het eerst leek. Associatiekaarten moeten je raken, en dat doen deze echte foto's!De associatiekaarten van Picture This! dagen uit tot nieuwe ideeën, stimuleren creativiteit en inspireren om samen te leren en te innoveren. Kortom, een onmisbare tool in leer- en ontwikkel processen als design thinking, scrum, trainingen en coachsessies.(https://coachkaarten.nl/coachkaarten/picture-this/)
Games --- spelmateriaal --- Educatieve spelen --- Coachen --- Coaching --- Brainstormen --- Teamwork --- Creativiteit --- Zelfontplooiing --- emoties --- 159.92 --- coachen --- Training --- Brainstorming --- Teambuilding --- Veranderingsmanagement --- Associëren --- Kennismakingsspelen --- Groepsdynamiek --- Kennismaken --- Sociale vaardigheden --- Diversiteit --- Fotokaarten --- educatief spelmateriaal --- coaching --- brainstormen --- creativiteit --- teamwork --- zelfontplooiing --- Kennismakingsspel --- Kennismaking --- Musiceren --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics --- Introductie --- Personnel management --- psychologie --- toegepaste filosofie --- organisatiepsychologie --- relationele vorming
Choose an application
Starten. De eerste momenten van een bijeenkomst zijn cruciaal. Het eerste balcontact bepaalt alles ... Breng de bijeenkomst op gang ... In het boek wordt een zeer uitgebreide reeks korte creatieve oefeningen beschreven die een bijeenkomst goed op gang kunnen brengen of als katalysator kunnen werken. Een deel van de oefeningen is gericht op het proces van de groep, met onderwerpen als kennismaking, vertrouwen en creativiteit stimuleren. Daarnaast zijn er warming-ups rondom specifieke thema's als leiderschap en conflicthantering.Inhoud: Deel 1: De warming-up als kunst en kunde - Deel 2: De warming-ups per categorie = 1/Kennismaking - 2/Focussen - 3/Vertrouwen en cohesie - 4/Fysieke energizers - 5/Interactie - 6/Spontaniteit en creatief denken/handelen - 7/Leiderschap - 8/Conflicthantering - 9/Introspectie en persoonlijke ontwikkeling - 10/Teambuilding - 11/Warming-ups voor grote bijeenkomsten - 12/Closures
teamwork --- Primary groups --- groepspsychologie --- groepsontwikkeling --- groepsdynamica --- groepstherapie --- Didactic strategies --- Social psychology --- groepswerk --- Personnel management --- groepstrainingen --- kennismaking --- groepsbegeleiding --- spelactiviteiten --- Mass communications --- #KVHB:Groepstechnieken --- #KVHB:Groepsdynamica --- 361.13 --- Teamverpleegkunde --- Oefenmethoden --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Teamwerk --- Training --- Werkvormen --- Kennismaken --- Vertrouwen --- Creativiteit --- Leidinggeven --- Conflicthantering --- 493.6 --- coaching --- leidinggeven --- psychologie --- communicatie, mondeling --- managementopleidingen --- leiderschap --- Oefenmethode --- Werkvorm --- Kennismaking --- Leiderschap --- Musiceren --- Introductie --- Didactics of social education --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Beelden zijn een ijzersterk middel voor reflectie en communicatie. Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Toch maken adviseurs, trainers en coaches voornamelijk gebruik van verbale werkvormen. Door beelden toe te voegen worden werkvormen veel krachtiger. Werken met visuals (foto's en andere tweedimensionale beelden) is verfrissend en inspirerend. Het heeft een zeker verrassingseffect en brengt nieuw elan in een proces. Het is een zeer efficiënte en effectieve manier om snel tot resultaten te komen.De toepassingsmogelijkheden van visuals zijn oneindig. Bijvoorbeeld: visieontwikkeling, innovatie, communicatie en samenwerking, patronen doorbreken, creativiteit, diversiteit benutten, kennismaking, evaluatie, coaching, leiderschap en persoonlijke ontwikkeling. Met als effecten: doelgerichtheid energie en tempo, openheid, bewustwording en diepgang.Dit boek is bedoeld voor adviseurs, trainers en coaches die het beste willen halen uit hun cliënten, teams of groepen. Op basis van praktijkervaringen hebben de auteurs het Visualmodel ontwikkeld en dit uitgewerkt tot praktische methodiek. Dit boek biedt een handleiding voor het werken met visuals, veel praktijkvoorbeelden, tips voor het samenstellen van een eigen set visuals en ruim dertig concrete werkvormen. (bron: https://www.jongbloed.nl/boek/9789081112512/ruimte-door-beelden-judith-zadoks)
Leidinggeven --- Coaching --- Advies --- Training --- Werkvormen --- Beelden --- Reflectie --- Communicatie --- Foto's --- Innovatie --- Creativiteit --- Kennismaken --- Evaluatie --- Identiteitsontwikkeling --- Audiovisuel Audiovisueel --- Audiovisuel (formation) Audiovisuele opleiding --- Méthodes audiovisuelles Audiovisuele methoden --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Image Beeld --- Beeldcommunicatie --- S2007594.JPG --- coaching --- leermiddelen --- Provincie West-Vlaanderen --- communicatie --- 658.31 --- 371.6 --- Leiderschap --- Werkvorm --- Beeld --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Foto --- Kennismaking --- Musiceren --- Onderwijs --- Didactic strategies --- Adult education. Lifelong learning --- Introductie --- Beeld (afbeelding)
Choose an application
De bedoeling van dit spel is je op een verrassende manier kennis te laten maken met anderen. Ook wanneer je elkaar al kent, kun je met dit spel nieuwe dingen van elkaar ontdekken, waardoor je elkaar nog beter leert kennen. Het kennismakingsspel bestaat uit 56 kaarten met daarop een vraag en een bijpassende kleurenfoto. Door een foto aan een vraag te koppelen, raak je meer betrokken bij de vraag en wordt je creativiteit gestimuleerd. Als gevolg daarvan vind je gemakkelijker een passend antwoord op de vraag.Met behulp van het 'Kennismakingsspel' leert u anderen op een verrassende manier (nog beter) kennen. Het spel bestaat uit 56 kaarten (10 x 12 cm) met daarop een kleurenfoto en een bijpassende vraag. De foto's zijn uitnodigend, indringend, humoristisch of prikkelend. Het koppelen van een foto aan een vraag verhoogt de betrokkenheid bij de vraag en stimuleert de creativiteit. De vragen zijn verdeeld over zes groepen:- Jeugd & verleden, bijvoorbeeld: Wat wilde je als kind worden?- Karakter & interesse, bijvoorbeeld: Waar vergeet jij de tijd bij?- Doen & laten, bijvoorbeeld: Waar geef je graag geld aan uit?- Motivatie & inspiratie, bijvoorbeeld: Waar krijg je energie van?- Werk & loopbaan, bijvoorbeeld: Waar ben je trots op?- Wensen & toekomst, bijvoorbeeld: Welke baan zou je ooit nog willen?Het spel is niet alleen heel geschikt voor uiteenlopende werksituaties, maar ook voor de familie- of vriendenkring. Wanneer u elkaar al kent, ontdekt u met dit spel nieuwe dingen bij anderen.Een leuke en uitnodigende kennismaking in een groep of team werkt erg stimulerend. Dit spel is niet alleen geschikt voor uiteenlopende werksituaties, maar ook voor de familie- of vriendenkring. Als u elkaar al kent, kunt u met dit spel nieuwe kanten van anderen ontdekken
Primary groups --- kennismaking --- Didactics of social education --- intermenselijke relaties --- Sociale vaardigheden --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Communicatieve vaardigheden --- Kennismaken --- Kwaliteiten. --- 499.4 --- communicatie --- kennismakingsspelen --- spelen --- teamwerk --- 159.923 --- Communicatie --- Persoonlijkheid --- 305.8 --- Kennismakingsspelen --- mondelinge communicatie --- 65.012.4 --- Team personeel talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- Teamvorming --- Persoonlijkheidsleer --- Mondelinge communicatie --- Business management, administration. Commercial organization --- Games --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- spellen --- Kennismaking --- Man --- Volwassene --- Introductie --- Kennismakingsgesprek --- Kennismakingsspel --- Welbevinden --- Kwaliteit (persoonskenmerk)
Choose an application
De Peuterklas van A tot Z in het kort:Leidraad die alle aspecten van de peuterklaswereldbehandeltDegelijke achtergrondkennis vanuit de praktijkDuidelijk omschreven en concrete aanpakHandige stappenplannenBoordevol praktische tipsBron: https://www.plantyn.com/webshop/product/de-peuterklas-van-a-tot-z-9789030129295
Peuterklassen. --- kleuters --- didactische werkvormen --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- klaspraktijk --- kopieerbladen --- peuterklas --- 471 --- 471.4 --- Ballen --- Ballonnen --- Hoekenwerk --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Kalenders --- Klashouden --- Knuffels (Teddyberen) --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Peuters --- Schoolreizen(Excursies) --- Sinterklaas --- Tussendoortjes --- ballen --- ballonnen --- hoekenwerk --- kalenders --- knuffels --- opvoedende spelen --- Peuterklas: didactiek --- Didactiek; algemeen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2013 --- didactiek --- 2,5-jarigen --- Kleuteronderwijs --- taalverwerving --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- cognitieve ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- motoriek --- Kennismaken --- Overgang kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoeken --- Symbolen --- Dagindeling --- Weekindeling --- Daglijnen --- Activerende didactische werkvormen --- Verjaardagen --- Schoolreizen --- Observeren --- Knuffels --- Thematisch werken --- 2,5-jarige --- Peuter --- Kennismaking --- Aansluiting kinderopvang - kleuteronderwijs --- Speelhoek --- Symbool --- Kalender --- Verjaardag --- Schoolreis --- Observatie --- Bal (sport) --- Ballon --- Knuffeldier --- Natuur --- Sociaal leren --- Introductie
Choose an application
Deze publicatie bevat energizers en leerspelen voor workshops en lessen in sociale vaardigheden. De doelgroep van de bijeenkomsten is mensen van 10 tot 99 jaar. Deze speelse werkvormen stimuleren leerprocessen rond de thema's: Kennismaken - Creëren van een positief groepsklimaat - Communicatie - Samenwerken - Problemen/conflicten oplossen - Evalueren - Plezier maken in leergroepen.Met duidelijke aanwijzingen, tips en instructies voor beginners en professionele trainers
Groepsspelen. --- evaluatie (onderwijs) --- probleemoplossend denken --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- communicatie --- samenwerking --- kennismaking --- secundair onderwijs --- groepswerk --- sociale vaardigheden --- kennismaken --- groepsklimaat --- spelletjes --- groepsdynamica --- #KVHB:Groepsdynamica --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Spel --- 622.1 --- Communicatie --- Conflicthantering --- Evaluatie (Beoordeling) --- Spelen --- Groepswerk --- Kennismakingsspelen --- Samenwerking --- Groepsdynamiek --- Samenwerken --- Conflicthantering : werkvormen --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- 484.21 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Rollenspel --- Bewegingsspelen --- Bewegingsopvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Groeperingsvormen --- Groepsspelen --- Teamwerk --- Spelletjes --- Evaluatie --- Pesten --- Zelfvertrouwen --- Sociale vaardigheden --- Emotionele intelligentie --- Projectwerking --- Training --- Begeleiding --- Werkvormen --- Spel --- Bewegingsspel --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Groeperingsvorm --- Groepsspel --- Kennismakingsspel --- Werkvorm --- spellen --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Hé, doe je mee? biedt de actieve begeleider in het basisonderwijs of het jeugdwerk een waaier aan speelse werkvormen om interactief en ervaringsgericht met kinderen aan de slag te gaan. Spelen en actief bezig zijn is volgens Leefsleutels de meest natuurlijke manier om sociale vaardigheden in te oefenen.
Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- #PBIB:+108.31 --- basisonderwijs --- sociale vaardigheden --- 433.4 --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- sociale opvoeding --- 305.8 --- 478.9 --- 622.1 --- Afscheid --- Bosspelen --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Groepering --- Groepsspelen --- Kennismakingsspelen --- Kringgesprek --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Samenwerking --- Sociale vaardigheden --- Spelen(Kinderspelen) --- Verdriet --- 471.4 --- 474.21 --- Afscheid nemen --- Afspraken --- Beweging --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Gesprekken --- Groepsdynamica --- Groepsspel --- Groepswerk --- Interactieve werkvormen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringactiviteiten --- Kringgesprekken --- Kringspelletjes --- Lager onderwijs --- Leefsleutels --- Meningsuiting --- Ontspanningsoefeningen --- Ontspanningstechnieken --- Rust --- Samenspel --- Samenwerkingsspelen --- Samenwerkingsvormen --- Spelen --- afscheid (ler) --- groepsvorming --- kennismaken --- kringgesprek --- ontspannen --- spel --- 37.032 --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht werken --- Groepen --- Groepsactiviteiten --- Handboek/cursus --- Werkvormen --- 478.8 --- Didactische werkvormen --- Sociale opvoeding; ba.o --- Buitenspelletjes --- Groepspsychologie --- Kennismaken --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs ; didactiek --- Toeka --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Didactiek; algemeen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jeugdwerk --- Teamwerk --- Klassengesprekken --- Evaluatiegesprekken --- Reflectie --- Spreken --- Luisteren --- Kennismakingsspel --- Spel --- Klassengesprek --- Evaluatiegesprek --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Gedrag --- Onderwijs --- Ontspanningsoefening --- Bosspel
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|